Bilim

Büyük Helyum Gazı Tanzanya’da Keşfedildi

Büyük Helyum Gazı Yatağı Tanzanya’da Keşfedildi

Büyük helyum gazı araştırmasında Afrika bölgesinde yer alan Tanzanya’da, Durham ve Oxford üniversitelerinden jeologlar geliştirdikleri keşif metodu ile Büyük Rift Vadisin de bir helyum sahasını ortaya çıkardı.

Büyük Helyum Gazı Tanzanya'da Keşfedildi

Bölgede yapılan araştırmada vadide bulunan helyum gazının bir milyona yakın MR cihazını rahatlıkla dolduracağını bu nedenle dünyada tükenmiş olan helyum gazları içinde bir umut kaynağı olduğu belirtildi. Helyum gazı radyasyon izleme cihazlarında, MR cihazlarında, uzay araçlarında, mikroskop ve teleskoplarda kullanılmaktadır. Bir çok petrol ve doğal gaz aramalarında az miktarda bulunsa da araştırmacılar vadide çok eskiden kalma bir volkanik dağın içine helyum saldığını ve bu gazın yüzeyde gaz sahalarında sıkıştığını bildirdi. Bu da helyum gazı arayışında bulunan araştırmacıların yüzünü güldürdü. Helyum dünyada en çok yıldızlarda ve evrende bulunur.

Yazar hakkında

Ali Mutlu

Daha önceleri Türkiye'nin tanılan iki teknoloji sitesinde editör olarak belli bir süre çalıştım. Sonrasında bir şirkette yazılım uzmanı olarak işe başladım. Şuan özel bir şirkette Ağ mühendisi olarak görev yapmaktayım. Okumayı ve yazmayı seviyorum. Kurduğum bu sitede vakit buldukça ilgili olduğum konular hakkında yazılar yazıyorum. Bilim, teknoloji, tarih gibi konulara çok merakım vardır.

Yorum